توسعه وب اولکا

image 3

مفهوم بازاریابی و فروش

قبل از شروع بازاریابی هر نوع خدماتی(طراحی سایت) یا کالایی، باید به خوبی بدانیم بازاریابی، ویزیتوری، مذاکره، فروش، تبلیغات، قیمت گذاشتن بر روی کالا یا خدماتمان (طراحی سایت) نیست، بازاریابی مجموعه‌ای بزرگ و گسترده از فعالیت‌های کلیدی و استراتژیک در یک سازمان یا یک مجموعه، شرکت می باشد که همه این بخش‌ها و موضوعات را در بر می‌گیرد ولی هیچ کدام از این گزینه ها به تنهایی بازاریابی را تعریف نمی‌کند.

در واقع بازاریابی بیان کننده این است که چه کالا و خدماتی را، در چه بازار و محیطی، به چه افرادی، با چه شرایطی، و با چه هدفی، در چه زمان و موقعیتی، و با کدام روش و شیوه ای به مخاطب معرفی کرده و اینکه مخاطب چه نیازی را دارد را شناسایی و آشکار کرده و او را در مسیر رفع نیاز شناسایی و مشخص شده یاری کرده و به شکل صحیحی هدایت و راهنمایی کنیم.

در مقابل تمامی زمینه سازی های بالا، فعالیت فروش با استفاده از خروجی فعالیت‌های انجام شده در بازاریابی و دستاوردهای آن و همچنین به‌کارگیری تکنیک‌های تخصصی، در پی پیاده سازی تاکتیک‌ها و دستیابی به هدفهای مشخص تعریف شده است.

در مواقع مباحث فروش به ما خواهد آموخت در مواجه با مشتری چه چیزی را بگوییم، چگونه سخن بگوییم، به چه کسی و با چه شیوه‌ای بگوییم، چگونه نگرانی مشتری را از بین ببریم و مسائل و مشکلاتی این چنینی.
به همین دلیل ما بازاریابی را فعالیتی استراتژیک و فروش را فعالیتی تاکتیکی می‌دانیم.
با فهمیدن و دانستن این مطلب خواهیم دانست که فروش یکی از فعالیت‌های زیر مجموعه بازاریابی است و کمترین تاثیری که این دانش در مشخص کردن واحد مربوطه، خود را نشان می‌دهد، واحدی که “بازاریابی و فروش” نام می‌گیرد نه “فروش و بازاریابی“.
در بازاریابی طراحی سایت نیز تمامی گفته های بالا صدق می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا