تکنیک ها و فن آوری های طراحی وب سایت1

اصطلاحات کاربردی وب سایت
2016-04-24
طراحی سایت
تکنیک ها و فن آوری های طراحی وب سایت2
2016-04-26

تکنیک ها و فن آوری های طراحی وب سایت1

بخش اول تکنیک های طراحی سایت

تکنیک ها و فن آوری های طراحی وب سایت web Designing :

1
در حالت کلی به روند برنامه ریزی و ساخت یک یا چند صفحه اینترنتی، طراحی سایت گفته می شود. فایلهای متنی، تصاویر و همچنین فایلهای صوتی، تصویری و کدهای برنامه نویسی توسط طراحان سایت برای تولید صفحات قابل رویت و دیده شدن در مرورگرها و فرمت دهی آنها آماده می شود، طراحان وب سایتها، برای ساخت صفحاتی که مرورگرها توانایی خواندن آن را داشته باشند از زبانهای برنامه نویسی نظیر HTML برای ایجاد ساختار سایت، و از CSS نیز برای نمایش آن بهره می برند.

تکنیک هایی نظیر تصاویر پس زمینه بزرگ، طراحی مبتنی بر کارت، برندسازی دیجیتالی،داده های باز،طراحی responsive یا طراحی متناسب برای موبایل،تکرار، privacy یا امنیت بالای سایت و بسیاری تکنیک های دیگر ….

تکنیک های جدید و جالب برای طراحی وب سایت در سال2015

طراحی سایت

تکنیک های طراحی وب که در سال 2014 رواج داشته و بیشترین کاربرد را داشته اند عبارتند است: طرح بندی شبکه، طراحی مسطح، فیلم پس زمینه، و قابلیت افزایش APIهای HTML5  بودند.

اکنون می خواهیم لیستی از برترین تکنیک ها و فن آوری های جدید برای طراحی سایت تعریف کنیم که می توانیم این فن آوری های جالب را در طراحی وب سایت مان  (Web Site)استفاده کنیم و آن را جالب تر، زیباتر و به روزتر کنیم.

1-    تصاویر پس زمینه بزرگ در طراحی سایت

3

توسعه دهندگان و طراحان سایت ،در کنار استفاده از تایپوگرافی غنی و افکت های parallax دقیق، انتظار عکس های پس زمینه (background) گسترده تر و با کیفیت تری را در سال 2015 دارند.

در این سال ها طراحی سایت تغییرات بسیاری داشته و روند توسعه و طراحی سایت ها به کلی تغییر کرده است. استفاده از تصاویر پس زمینه تمام صفحه درانواع قالب ها مد شده و مورد استفاده قرار می گیرد و طراحان سایت علاقه زیادی به انجام این کار دارند که با توجه به استقبال کاربران از طراحی سایت هایی با تصاویر بزرگ و مفهومی نسبت به طراحی سایت های قدیمی که بیشتر شامل متن و ستون بندی های مختلف بود یکی از دلایل آن می باشد. اما گاهی استفاده از تصاویر بزرگ در سایت حجم صفحه را بالا می برد و امکان لود شدن صفحه را برای کاربرانی که سرعت اینترنت پایینی دارند کند می نماید. اما امروزه با بالا رفتن سرعت اینترنت در بیشتر کشورها همچون ایران، این مشکل کمتر برای کاربران محسوس است و در عین حال کاربران با سایتی روبرو می شوند که ارتبط بهتر و موثرتری با کاربر برقرار می نماید.

و اما دلایلی که باعث می شود کاربر ارتباط بهتری با این نوع صفحات طراحی شده برقرار کند چیست؟

استفاده از تصویر پس زمینه در طراحی سایت تاثیر دیداری بهتری بر روی کاربرانی که وارد آن می شوند دارد و طراحی سایت را به سمت طراحی مفهومی که درک بهتری نسبت به مجموعه فعالیت شرکت به کاربر را فراهم می کند می برد. پس از درک کاربر از این نوع طراحی سایت و آشنایی با فعالیت های شرکت می تواند در صفحه به سهولت به جستجوی مطلب مورد نظر خود بپردازد و از فضایی پر انرژی و طراحی زیبا به واسطه تصاویر پس زمینه استفاده نمایند که این مورد به همراه مدت زمان لود شدن تصاویر عواملی هستند که باعث می شود کاربر مدت زمان بیشتری در سایت بماند و به همین علت امکان برقراری ارتباط بهتر بین کاربر و سایت ایجاد می شود. در حال حاضر سایت هایی که از این نوع طراحی بهره برده اند جزء بهترین سایت ها هستند و از نظر جذب مخاطب و بازدید کننده نسبت به سایر رقبا موفق تر عمل می کنند.

یک سوال دیگر اینکه پس زمینه صفحات سایت باید تمام صفحه باشد یا خیر؟

با توجه به زمینه فعالیت سایت، برای جذب مخاطبین بیشتر و اینکه کاربر زمان بیشتری را در سایت بماند و درک بهتری از مجموعه داشته باشد، نیاز است که از تصاویر پس زمینه به صورت تمام صفحه استفاده شود، همچنین در صورت استفاده از پس زمینه تمام صفحه کاربر به جای دیدن یک سایت کسل و خسته کننده که از قالب و شیوه های قدیمی در طراحی استفاده کرده اند با یک سایت پویا و جذاب روبرو می شود، و این آمادگی ذهنی را برای کاربر ایجاد می کند که نیاز خود را می تواند از طریق این سایت مرتفع سازد و در صورت تمایل با شما ارتباط برقرار نماید.و دلیل دیگری هم وجود دارد که شرکت اهداف و فعالیت های خود را در قالب شعار به کاربر تفهم نمی کند بلکه ساده و راحت با توجه به تصاویر پس زمینه اهداف خود را مشخص و بیان می کند.

آیا استفاده از  تصاویر پس زمینه تاثیری بر سئو دارد؟

باید گفت بله، سئو سایت یکی از اصلی ترین عوامل موثر در موفقیت یک وب سایت می باشد و یکی از المان و نکات قابل توجه رنک سایت (Rank Site) در موتورهای جستجو سرعت لود شدن سایت است. و قرار دادن تصاویر بزرگ در صفحه باعث پایین آمدن سرعت سایت می گردد و در نتیجه حتما تصاویر پس زمینه باید بهینه سازی گردند. اما بعضی تصاویر برای آنکه بتوانند نمایش مناسبی داشته باشند باید دارای کیفیت و حجم مناسبی باشند. برای آنکه بتوانیم از امکان تصاویر بزرگ در پس زمینه سایت خود استفاده نماییم باید بین حجم فایل تصاویر و کیفیت آن تعادل برقرار گردد تا هم تصاویر حجم قابل قبولی داشته باشد و هم نمایش زیبا و چشم گیری داشته باشد.

آیا ویدئو بعنوان پس زمینه در طراحی وب سایت موثر است؟

تعریف یک داستان یا سناریو به طور کلی در نحوه برقراری ارتباط با مخاطب و مشتری موثرتر است.در واقع تصاویر متحرک و ویدئو می تواند احساسات را راحتتر بیان و به مخاطب منتقل کند.در طراحی سایت های قدیمی نیز از ویدئو برای معرفی کسب و کار استفاده می شد.و در ادامه آن در سال 2015 این رویکرد با امکانات 3D و فیلم با کیفیت HD مورد توجه و افزایش واقع شد. و مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفت.

2-    برندسازی دیجیتالی در طراحی سایت

4

نام تجاری،یا برندسازی  Branding :

برندسازی یا برندینگ (Branding) فرآیند منظمی است که برای ایجاد آگاهی و افزایش تعداد مشتری بیشتری استفاده می شود.برند سازی یا برندینگ مفهومی فراتر از مارک و نام شرکت می باشد. برند یک واژه و نام تجاری ست که در ذهن همه جا افتاده و ماندگار شده است.

در دنیای تجارت نیاز به یک نام تجاری داریم که شناخته شویم. نام تجاری یا یک برند اهمیت زیادی در فرایند بازاریابی و فروش دارد. اگر نام تجاری یا برند شما به اندازه کافی معتبر و معروف باشد، فروش کالا به آسانی انجام می گیرد و سهم بیشتری از بازار فروش کالا و خدمات آن را در اختیار خواهید داشت.

برای معتبر شدن نام تجاری یا برند باید از مدیریت برندسازی استفاده کرد. برندسازی یا برندینگ بکارگیری استراتژی مخصوص برای هویت بخشی و معنادهی به نام تجاری می باشد.

فرایند برند سازی دیجیتالی، به فرایندی که باعث معنا بخشیدن و معروف کردن یک نام شود گویند. برندسازی مجموعه‌ای  از راهکارها و فعالیتهایی است که به نام تجاری شما هویت داده و جایگاه نام تجاری شما را در بازار نسبت به رقبا مشخص و متمایزتر می‌کند. برندسازی شامل بخشهای مختلفی مانند یافتن جایگاه مناسب و جایگاه سازی برند، انتخاب نام موثر برای برند، ایجاد طبقه بندی جدید، انتخاب رنگ برند و طراحی لوگو برای برند، بسط برند یا محدود نمودن دامنه تمرکز، عمق و ارزش برند، روابط عمومی، رویدادسازی، تبلیغات و… می‌باشد.

برند سازی دیجیتال، مهمترین و موثرترین نوع از برند سازی است که می توانیم از طریق طراحی سایت به این هدف برسیم. اما نوع طراحی سایت ما باید به شکلی باشد که تمامی روش های بهینه سازی سایت در آن رعایت شود. که در این صورت موتورهای جست و جو راحتتر می توانند ما را شناسایی کنند. نحوه طراحی سایت می تواند کمک بزرگی برای ما در تجارت الکترونیک و جذب مخاطب و مشتری داشته باشد، و همچنین می تواند با استفاده از مخاطبین زیادی که دارد بهترین کمک را برای برند سازی انجام دهد.

اندی باد موسس و بنیانگذار Clearleft  می گوید: همانطور که شرکت های زیادی تجربه ها و خواسته های اصلی مشتریان خود را بصورت آنلاین محقق و به سرانجام می رسانند، روند جدیدی از نام تجاری دیجیتالی را مشاهده می کنیم. به همین دلیل این امکان وجود دارد، علائم تجاری بیشتری با لوگوهای ریسپانسیو ایجاد شود، که طراحان سایت مجبور خواهند شد که به جای یک لوگو با تصویر بزرگ، به جزئیات آن توجه داشته باشند.

3-    طراحی مبتنی بر کارت در طراحی سایت

5

طراحی مبتنی بر کارت یک ایده و خلاقیت بزرگ می باشد که لازم است محتوای موجود در آن ، انواع صفحه ها در اندازه های مختلف را پر کند، و کارت ها ساده ترین و بهترین روش برای انجام این کار در سراسر پلت فرم می باشند. طراحی با کارت ها کاری کسل و خسته کننده است اما در شرکتهایی همچون گوگل شاهد هستیم این نوع طراحی سرگرم کننده و جالب است.

یکی از روش های طراحی سایت ها استفاده از کارت است. اگر که یک سایت پر از کارت های مختلف طراحی کرده باشید. این کارت ها هر کدام نسبت به یکدیگر از اندازه ها و شکل ها و رنگ های مختلفی تشکیل شده اند.روی هر کارت در مورد یک موضوع بحث کرده اید و توانسته اید در یک فضای کم و محدود میزان زیادی اطلاعات را به کاربران انتقال دهید. تعداد زیادی از شرکت ها در سال 2015 سایت خود را به این روش طراحی و راه اندازی کرده اند. یکی از مدیران خلاق می گوید طراحی سایت مبتنی بر کارت، بزرگ خواهد بود.او می گوید: محتوای نوشتاری موجود در سایت باید در جای مناسب در صفحه نمایش های مختلف قرار گیرد و استفاده از طراحی کارت ساده ترین راه ممکن در تمام سیستم عامل هاست.

پایان بخش اول تکنیک های طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی آنلاین

مشاوره تلفنی
مشاوره حضوری