مواردی در طراحی سایت

اصول مهم در طراحی سایت
2016-02-29
MySQL
2016-04-13

موارد عمومی که باید در طراحی سایت در نظر بگیریم چیست؟

طراحی سایت اولکا

طراحی سایت

  1. وب سایت های طراحی شده باید منطبق با فن آوری موتورهای جستجو به ویژه Google طراحی شود.
  2. طراحی سایت باید بتواند حداکثر کارایی با بهره گیری از فناوری های عرضه شده بوسیله شرکت مایکروسافت برای عملکردهای مختلف وب سایت از دید کاربر را دارا باشد.
    به عنوان نمونه زمان لود شدن و بالا آمدن صفحات به طور متوسط و در شرایط معمولی ارتباط با یک خط 56 کیلوبایتی حدود 20 ثانیه باشد.
  3. کاربر به صورت راحت و آسان و دقیق به اطلاعات در طراحی گرافیکی صفحات سایت دسترسی داشته باشد، و همچنین در طراحی یک سایت خوب تامین نظر کارفرما در طراحی گرافیکی از ابتدا تا انتها مهم بوده و باید اولویت داشته باشد.
  4. یکی از موارد مهم در طراحی سایت سرعت و راحتی در به روز رسانی و همچنین راحتی در توسعه در طراحی سایتباید باشد.
  5. مهم ترین مسئله ای که ذهن همه مشتریان را مشغول می کند حفاظت و امنیت سایت طراحی شده می باشد، که در طراحی و پیاده سازی سایت به این نکته باید توجه ویژه داشت.
  6. استفاده درست و بهینه از منابع در طراحی و پیاده سازی سایت و همچنین منابع سخت افزاری و نرم افزاری در ساخت نرم افزارها نیز باید در نظر گرفته شود.
  7. امکانات عمومی که باید در طراحی سایت مورد توجه قرار گیرد و در صورت نیاز مشتری و درخواستشان به امکانات سایت افزوده شود: آمار بازدیدکنندگان، نقشه سایت، فرم نظرخواهی، افزودن به آدرس های برگزیده، ارسال صفحه به دوستان، خروجی چاپ و RSS است.website-design
    مواردی که مدیریت وب سایت و طراح وب سایت باید بداند و نسبت به آنها آگاهی داشته باشند:
  8. موتورهای جستجوگرانعطاف ناپذیرند: بیشتر موتورهای جستجوگر پارامترهای زیادی را در اختیار کاربر برای ورود قرار می دهند. تا به آنها نیز سر بزنند.
  9. متن زیاد در طراحی سایت: سایت های که از متن های طولانی استفاده می کنند، بسیار خسته کننده هستند و کاربران را نمی توانند در سایت نگه دارند.
  10. دقت در اندازه فونت ها و متون استفاده شده در طراحی سایت: توجه به این نکته که اندازه فونت ها و نوع فونت باید استاندارد باشد و توجه به سلیقه مشتری و کاربر در این مورد بسیار حائز اهمیت می باشد. بسیاری از افراد با حروف نازک و ریز مشکل دارند بنابراین توجه به این نکات مهم بوده و باید طراحی سایت به گونه ای باشد که تغییر فونت در مرورگرها امکان پذیر باشد.
  11. ضعف در آرشیو سایت: آرشیو سایت در طراحی سایت باید به گونه ای باشد که اگر اطلاعات قدیمی تر مورد نیاز کاربر بود، به راحتی بتواند به آن دسترسی داشته باشد و از آن استفاده کند.
  12. استفاده از انیمیشن و متون متحرک در طراحی سایت: باعث برهم خوردن تمرکز بازدید کنندگان از سایت می شود. تا جایی که امکان دارد کمتر مورد استفاده قرار گیرد.
  13. امکان پیوند به سایت های دیگر در طراحی سایت: با توجه به ساختار متفاوت طراحی درسایتهای مختلف و همچنین غیرمرتبط بودن زمینه فعالیت سایتها نباید تعداد پیوندهای خروجی از سایت زیاد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی آنلاین

مشاوره تلفنی
مشاوره حضوری