تکنیک ها و فن آوری های طراحی وب سایت2

طراحی سایت
تکنیک ها و فن آوری های طراحی وب سایت1
2016-04-24
طراحی سایت و تبلیغ در گوگل
کاربردهای داده کاوی در بازاریابی
2016-09-21

تکنیک ها و فن آوری های طراحی وب سایت2

بخش دوم تکنیک های طراحی سایت

تکنیک ها و فن آوری های طراحی وب سایت web Designing:

4-    طراحی ریسپانسیو در طراحی سایت

6

ریسپانسیو یعنی پاسخ گرا یا واکنشی،(واکنش گرا ترجمه فارسی کلمه ریسپانسیو می باشد). به این معنا که طراحی وب سایت به شکلی باشد که در صفحات مختلف ابزارهای متفاوت سایت به درستی نمایش داده شود، به عنوان نمونه زمانی که شما بوسیله گوشی یا تبلت سایت را نگاه می کنید ساختار ظاهری سایت به شکلی تغییر پیدا می کند که قابلیت استفاده سایت در این ابزارها به راحتی فراهم گردد. همچنین در مانیتورهایی با رزولوشن و کیفیت بالا نیز وب سایت به گونه ای مناسب نمایش داده شود و به بیانی دیگر اگر کاربران و مشاهده کنندگان با هر ابزاری سایت را تماشا کنند از محتوا و ظاهر سایت بیشترین استفاده را ببرند.

و با در نظر گرفتن اینکه الگوهای استفاده از سایت در حال تغییر هستند و آمار را نمی توان نادیده گرفت اگر موفقیت در بازار خواهان هستید  توجه به این نکته الزامیست که کاربران سایت ها امروزه بیشتر از طریق دستگاه های موبایل و تبلت به اینترنت دسترسی دارند تا کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ. بازدیدگان، سایت هایی را که نسخه های بهینه سازی شده تلفن همراه را ارائه نمی دهند، بدون بررسی بخش های دیگر، سایت را همراه با یک تجربه ناخوشایند ترک می کنند.

طراحان سایت انتظار دارند، صنعت با تبدیل شدن به نماهای مختلف، وب بصورت کاملا سفارشی و اختصاصی، زیبایی ساده ای را ادامه دهد.

همچنین خواهیم دید در بخشی از راههای گسترش و پوشش دادنwearable))، شیوه های طراحی ریسپانسیو در برنامه های بومی و محلی مهم تر و موثرتر است. برای مثال Apple Watch، از حالت ریسپانسیو برای هماهنگ کردن یک صفحه نمایش کوچک بهره می برد.

با تصمیم گیری برای طراحی سایت و یا بهینه سازی و طراحی مجدد سایت قدیمی مبتنی بر موبایل این اطمینان بوجود می آید که اکثر مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت حداقل از نظر راحتی استفاده و برقراری ارتباط مناسب با وب سایت جذب می نمایید. و در این مرحله باید بر روی محتوا و عملکرد نمایشی سایت متمرکز شد.

5-    داده های باز

7

طراحان وب سایت معتقدند، استفاده از داده باز ( Open Data ) رو به افزایش است، اما بسیاری از فضاهای دیجیتالی “بسته تر از همیشه” باقی خواهند ماند.

بنابراین شاهد خواهیم بود شرکت های دولتی و خصوصی بیشتری، داده ها و مطالب را با قابلیت دسترسی زیاد می سازند. و این خود باعث به وجود آمدن بعضی خدمات دیدنی و جذاب خواهد شد.

(دادهٔ باز) مفهوم بسیار جدید و نویی در طراحی وب سایت است. مفهوم و معنی داده باز این است که همه کاربران باید بتوانند به حجم زیادی از اطلاعاتی که به طور مرتب و منظم توسط نهادهای دولتی جمع‌آوری می‌شوند، دسترسی داشته باشند. در اواخر دههٔ نخست قرن بیست و یکم میلادی، دولت‌ها و مؤسساتی که مسئول جمع آوری اطلاعات هستند، به تدریج دسترسی افراد به چنین منابعی را گسترش دادند. اولین قوانین دولتی وضع شده که مربوط به داده‌های باز می باشد در سال ۲۰۰۹ شکل گرفت. در حال حاضر بیش از ۲۵۰ دولت در سطوح ملی، منطقه‌ای و شهری، حدود ۵۰ کشور توسعه‌یافته و در حال توسعه، و سازمان‌هایی چون بانک جهانی و سازمان ملل متحد برنامه‌هایی برای پیاده‌سازی الزامات داده‌های باز راه‌اندازی نموده‌اند و هر سال نیز تعداد بیشتری از این برنامه‌ها آغاز به کار می‌کنند.

6-    حریم خصوصی در سایت

8

اینترنت یک ابزار شگفت انگیز و بسیار پر کاربرد است، قدرت تغییر نگرش و روش زندگی افراد را دارد و همه ما شاهد تأثیر آن بر جنبه های مختلف زندگی هستیم. فقط با چند کلیک، می توانید اخبار را پیگیری کنید، از آخرین اتفاقات و اخبار جهان مطلع شوید، کالا و خدمات مورد نیاز را خریداری نمایید و با افراد بسیاری در جهان در ارتباط باشید. یکی از نکات مهم و مورد توجه طراحان سایت اینست که درعین طراحی سایت و فراهم آوردن تمام منابعی که اینترنت در اختیار کاربران قرار می دهد، اطلاعات شخصی و تجاری مشتریان در جریان استفاده از اینترنت و طراحی وب سایت، کاملا محرمانه باقی بماند. طراحان وب سایت نیز به اندازه خود شما به مسائل محرمانه اهمیت داده و معتقدند تجارت شما منحصراً متعلق به خود شما بوده و اطلاعات محرمانه آن نباید در اختیار هیچ فرد یا گروه دیگری قرار گیرد. بنابراین یکی از مهمترین خط مشیء های طراحان سایت این است که تمام اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می دهید به طور کامل محفوظ خواهد بود. و برای حفظ اطلاعات کاربری و محرمانه مشتری خود از جمله آدرس پستی، شماره تماس، پست الکترونیکی،و سایر اطلاعات در طراحی وب سایت از اصول و قواعد بر اساس الگوهای جهانی پیروی می کنند. و از قراردادن این اطلاعات در اختیار دیگران معذورند.و برای حفظ اطلاعات محرمانه از متدهای به روز و پیشرفته برای جلوگیری از دسترسی سایر کاربران بهره می برند.

7-    جاوا اسکریپت همریخت

9

جاوا اسکریپت یکی از 3 زبانی است که همه توسعه دهندگان وب سایت باید یاد بگیرند :

3 زبان برنامه نویسی :

  1. HTMLبرای تعریف محتوای صفحات وب سایت
  2. CSSبرای مشخص کردن طرح بندی صفحات وب سایت
  3. JavaScriptبرای برنامه ریزی رفتار صفحات وب سایت

جاوا اسکریپت نوعی زبان برنامه نویسی می باشد که درون کدهای HTML قرار می گیرد و بر روی مرورگر کاربر بازدید کننده اجرا می شود. جاوا اسکریپت توانایی این را دارد که تغییراتی در محتویات المانها و نشانه های نمایش داده شده توسط مرورگر کاربر بازدید کننده ایجاد کند، بشکلی که امکان پویا سازی یا دینامیک شدن صفحات وب سایت بوجود می آید.

تعدادی از قابلیت هایی که جاوا اسکریپت دارا می باشد:

  • امکان تغییر در متنهای نمایش داده شده توسط مرورگر
  • امکان تغییر رنگها، رنگ پس زمینه و موقعیت قرار گیری المانها و نشانه های استفاده شده در طراحی وب سایت
  • تغییر در مشخصه های المانها و امکانات و CSS آنها
  • متحرک سازی، انیمیشن و پویا نمایی صفحات وب سایت
  • تعامل با کاربر و از طریق المانها و آیتم ها ی ورودی نظیر Textbox ها، RadioButton ها، TextArea و غیره
  • عکس العمل نشان دادن به نحوه برخورد کاربران مثل تغییر عکسها با حرکت موس روی آنها
  • نمایش اخطار و یا پیام به کاربران
  • انجام محاسبات ریاضی
  • ساخت و تولید کد HTML بصورت پویا و برحسب شرایط مورد نیاز کاربر
  • منوهای جالب همراه با انیمیشن
  • جمع آوری اطلاعات کاربران از سایت و آمارگیری

8-    تکرار

10

به گفته Robby Leonardi طراح، شاید بزرگترین تکنیک در سال 2015 تکرار آنچه تاکنون داشته ایم، باشد: “ما فقط فن آوری هایی مانند ریسپانسیو بودن و طراحی مسطح داشته ایم و اتفاق افتادن چیز قابل توجهی زمان می برد”.

در مقابل او پیشرفت هایی در مفاهیم و فن آوری های موجود، با طرح بندی های پیچیده وب ، تایپوگرافی بهتر و طراحی بیشتر در مرورگر، می بیند.

9-    طراحی پر جنب و جوش

11

طراحی وب سایت یک صنعت پر جنب و جوش و متنوع است که مدام در حال تغییر می باشد. نوع  طراحی وب سایت باعث می شود که امکان برقراری با کاربر امکانپذیر گردد. پس قطعا هرچه پویاترباشد باعث جذب بازدیدکنندگان بیشتری خواهد شد. که این امر توسط ابزارها و یا خدمات ارائه شده در سایت امکانپذیر است.

بنیانگذاران BaseKit، معتقد است خصوصیات مواد طراحی گوگل – در نظر گرفتن ترکیب بافت و قابلیت لمس کاغذ و جوهر با تخیل و سحر و جادو از دیجیتال – برای طراحان الهام بخش خواهد بود.

با حروف درشت، گرافیکی و عمدی کار کنید. مکالمات پرجنب و جوش، رنگهای غیر منتظره، تضاد با محیط آرام و بیصدا؛ حروفچینی در مقیاس بزرگ، روشنایی و سایه جهتدار ملایم؛ استفاده از بهترین شیوه های طراحی ریسپانسیو، و  حرکت معنی دار – انیمیشن با دقت طراحی شده که روانی، انتقالات تماس یکپارچه و از آن مهمتر، لذت و رضایت کاربران را فراهم میکند.

1 Comment

  1. hesam گفت:

    سپاس از شما
    فقط اگر مطالب در رابطه با seo و آموزشهاش بزارید عالی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی آنلاین

مشاوره تلفنی
مشاوره حضوری