چهار اصل مهمی که باید در طراحي سايت رعایت کرد!!!
2016-04-13
طراحی سایت
تکنیک ها و فن آوری های طراحی وب سایت1
2016-04-24

اصطلاحات کاربردی وب سایت

اچ تی ام ال (HTML)

وقتی شما داخل صفحات مختلف یک وب سایت در حال گردش هستید اجزای مختلفی را می بینید که همه‌ی آنها در یک مورد مشترک هستند و آن زبان یا کدی است که این اجزا توسط آن نوشته و تولید شده اند که این زبان HyperText Markup Language که همان HTML است.
عکس‌ها با فرمت gif
این نوع فرمت عکس‌ها بیشترین مورد استفاده در طراحی سایت را دارند و جزء محبوبترین نوع عکس‌ها می باشد. این نوع فرمت عکس، 256 رنگ را پشتیبانی می کند و سایر ویژگیهای دیگر آن شفافیت (transparency)، و حالت انیمیشنی آن (animation) می باشد. یکی ازمهمترین عوامل محبوبیت آن بیشتر به دلیل حجم کم آن است.
استاندارد W3C چیست؟
W3C یا کنسرسیوم شبکه جان گستر وب است، که مجمعی تشکیل شده از 400 شرکت و سازمان است که در مورد استانداردها و فناوری‌های وب، اتفاق نظر مشترک دارند.
استاندارد W3C، از سوی سازمان W3C به صفحات وب سایت هایی داده میشود که قوانین مشخصی را رعایت کنند. با رعایت این ضوابط و دستورالعملها، اینگونه صفحات وب سایت در اکثر Browser های معمول دنیا بدون مشکل قابل خواندن خواهند بود.
فرمتهای فایلهای صوتی:
WAV یکی ازانواع فرمتهای صوتی است که از کیفیت بالایی برخوردار است و البته نیاز به حجم زیادی هم دارد و بیشتر در سیستم عامل ویندوز مورد استفاده قرار می گیرد. نوع MIME این فرمت برابر است با audio/wav .
AU این فرمت متعلق به سیستمهای عامل UNIX, Linux است و خاصیت آن داشتن حجم کم ولی با کیفیت پایین تر، که نوع MIME این فرمت برابر است با audio/basic .
AIFF این فرمت هم متعلق به کامپیوترهای Macintosh (مکینتاش) است که دارای کیفیت بالا و حجم بسیار زیاد است. نوع MIME آن برابر است با audio/aiff .
MIDI این فرمت با فرمتهای دیگر صوتی کمی متفاوت است. در این فرمت بجای ذخیره شدن فرکانس صدا، آهنگ صدا یا همان نت های موسیقی را ذخیره و سپس پخش می شود. بزرگترین حسن و ویژگی آن حجم بسیار پایین و از معایب آن، پخش آهنگ بدون گفتار است. نوع MIME این فرمت audio/midi است.

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی آنلاین

مشاوره تلفنی
مشاوره حضوری